onsdag den 18. februar 2009

Spor i Sneen

Jeg følger dyrenes spor i sneen på vejen hjem gennem skoven.
Her er også mine egne spor fra mandag. Ingen andre har gået her.
Men dyrene kan jeg følge og genkende: Her er spor af ræv, rådyr og kronhjort. Også fasaner, med den karakteristiske 'streg' efter halen midt i sporet. Der har været en hare ind over og længere fremme er der fine, tydelige aftryk efter skovmår. Så let den går – har næsten ikke trykket sneen.

Ræven har også været hjemme på gården! Ved fugle foderpladsen, hvor jeg for tiden fodrer den gråstribede vildkat, er der mange spor mellem hinanden. Ræv, kat og fasan samt alskens fugle har været her. Gad nu vide hvem der kom først til kattemaden? Ræven eller den gråstribede? Jeg griber mig selv i at håbe på at katten kom først – men de skal jo alle leve. Også ræven.

7 kommentarer:

Doug sagde ...

Kitty is too late!

Hi, Elin!

Sus sagde ...

Tænk sådan at have drama og idyl på smukkeste manér, nærmest lige uden for dine vinduer. :o)
Jeg er nærmest lidt misundelig, men altså ikke sådan at jeg ikke under DIG det :o)

s t a c i e sagde ...

When it snows here, the only tracks left behind are birds and raccoons... and the children that live around here. Animal tracks are fun to study though.

Still looks so cold there. :)

xx

Madame sagde ...

Det lyder meget spændende, at du kan kende dyrenes spor. Det vil jeg prøve, om jeg kan slå op i vores store bog om dyrene i naturen :o)

Elin sagde ...

Doug and Stacie, hi it's good to see you.

Stace; It seems like I can't comment on your journal, is it set to 'no comments'?

Susanne, ja vi er da heldige, det tænker jeg også næsten hver dag, og det skønt vi har boet på landet i snart 15 år!

Du kan helt sikkert finde noget om dyrespor i de bøger, Gitte! Det var også sådan jeg lærte at kende dem fra hinanden. God weekend til Jer alle!

Anonym sagde ...

No snow here for poor cats feet to navigate.:)

Sunny sagde ...

Hi Elin!

Love the kitty cat photo. :)