torsdag den 21. marts 2013

Purim og en skål koldt vand!


   Forfatteren Nancy Brady Cunningham kalder fuldmånen i martsforåret "Waters Moon" og foreslår man går udendørs ved solnedgang med en skål koldt vand, og bader sit ansigt og hænder i vandet under lyset af fuldmånen. Jeg har ikke prøvet det, og tror jeg springer over. Hvis det skulle blive den nye trend er det da i det mindste billigt!


Den 21. marts fejres også Purim – en jødisk helligdag og fest. Her læses Esters rulle, hvori historien om purim bliver fortalt. En gammel skik siger, at man ved festmåltidet purim-aften skal drikke vin, til man ikke længere kan skelne mellem sætningerne "Velsignet være Mordokaj!" og "Forbandet være Haman!" Her kan jeg bedre være med :-)

1 kommentar:

Henrik sagde ...

Jeg synes det er koldt nok at skrabe sne eller rim af bilen hver morgen snart siden jeg kan ikke huske hvor længe. Skal i hvert fald ikke nyde noget koldt vandt i ansigtet udenfor. Idag der det forår i den mediterranske kalender :-) Det har altid været mit håb, at det ville være forår nu, men ja. det kommer vel.
Henrik