fredag den 26. april 2013

En ordentlig Flok!

















I dag fik vi set Krondyrene! Vi har mange gange hørt naboer fortælle om de store flokke af Kronhjorte der går heromkring, men aldrig set andet end deres spor. Men i dag, på vores morgentur rundt omkring Østergårdsvej, fik vi øje på en meget stor flok inde på marken ved Østergaard Skov. Omkring 25 dyr har der været, ca 300 m inde på marken.

Det var et imponerende syn at se de store dyr gå roligt og græsse inde i skovkanten, flere bilister på den lille landevej stoppede op, folk talte sammen, i mobil og fotograferede. Der var en stemning som når noget stort pludselig sker, og vildtfremmede begynder at samtale på åben mark :-) Jeg havde uheldigvis ikke mit kamera med, pokkers også det har jeg ellers næsten altid, men ikke denne gang. Jeg tog et par pics med min mobil, de duede ikke, men i skal ikke snydes for et foto, så jeg har været fræk og lånt et på World Wide Net! Og i morgen går vi samme tur for at se om de er der endnu!

2 kommentarer:

Ellen sagde ...

Først tænkte jeg, at nu kan hun da ikke tælle - men så læste jeg til sidst, at det var et andet billede, som du ikke selv havde taget :-)
Selv om du 'kun' så 25 dyr, er det et flot syn.
Bare de ikke kommer ind i vores haver ...

Elin sagde ...

Ja, uha! De tramper alt ned på deres vej! Heldigvis kommer de ike tæt på bygninger (så vidt jeg ved )