fredag den 10. maj 2013

Disco Serpentiner og Mikado Pinde

Disco Serpentiner og Mikado Pinde er sidste påfund mod rådyr her i haven! Det eneste jeg ikke har prøvet er blodmel, men jeg vil ikke have grimme lugte i mit Rosenbed, har prøvet at bruge f.eks. Hjortetaksolie, den lugt bliver man hurtigt træt af. Men disse serpentiner der glimter og blinker og vender sig i luften er ligesom lidt festlige og til at holde ud.
Har viklet en serpentine omkring de lange skud på slyngrosen 'Lykkefund', som mistede alle skud sidste år, og ikke fik enenste rose. Den er helt ny, så det var ærgeligt at man ikke endnu har set den i blomst. Alle 7 skud blev spist af rådyr og det var for sent at udvikle nye. Nu håber vi på bedre held i år.


I dette bed er der plantet intet mindre end 25 Ingrid Bergmann roser! Sidste år havde jeg kun fem planter, men i år skal der være noget at plukke af også, så vi købte i BILKA's netshop 20 barrodede roser til en meget fordelagtig pris. Det bed bliver en fest, men KUN hvis rådyrene lader dem være i fred. Nu har jeg prøvet med pinde, de skal måske parfumeres lidt, ellers vanker der Disco Serpentiner her også!

I midten af bedet er der plantet en klatrerose, også med mørkerøde, fyldte blomster, Symphonie hedder den. Langs alle kanter af bedet har jeg sat Jordbær 'Senga Sengana'. Roser og Jordbær, gode gammeldags arter – hvad han man mere ønske sig!

Ingen kommentarer: