onsdag den 24. juli 2013

En Meget Lyserød Rose

Midt i mit Rosenbed - som er et bed med kun mørkerøde Ingrid Bergmann roser - er der nu dukket denne skønhed op! Roserne er købt hos BILKA som barrodede roser, og blev plantet tidligt, i starten af maj, og der var problemer med nogle af dem, som ikke havde 'overlevet' transporten, og var gået rent i stå. Denne rose, tror jeg, har mistet sine bærende skud, og er begyndt at skyde fra under podestedet. Men hvad er det så for en sort der er dukket op her? Den er virkelig smuk, næsten for perfekt at se på, og kronbladene er helt vidunderligt formede, afrundede, uden flige og svagt årede. Farven? Ja, den er lysende lyserød, som en kattetunge!!!

Da jeg først opdagede den lyserøde, var det med noget blandede følelser, og første indskydelse var da også at fjerne den omgående! Jeg mener, dette bed er altså rent Ingrid Bermann, et meget planlagt bed med kun mørkerøde langstilkede og mørkerøde Mini Roser som bunddække. Men nu nænner jeg ikke at flytte den, det bliver først når den er blomstret af. Den passer ikke ind, farverne er ikke specielt gode sammen, men DEN  LYSER OP og blomstrer helt overdådigt, med blomster så store som frokosttallerkener! Og den dufter! Den ser ikke ud til at remontere, der er ikke flere knopper eller nye skud, så måske bliver der faktisk ikke flere end disse 4 flotte fejlskud :-)  

Er der nogen af jeg læsere her på bloggen der véd, hvilken sort det er? Så vil jeg blive glad, og måske ligefrem købe nogle flere, for smuk det er den!

Ingen kommentarer: